Hej övriga medlemmar!
Jag tänker att kunskapen och erfarenheten finns i det här forumet med några av de frågeställningar jag har. Vad säger ni, kan ni dela era erfarenheter och ge mig lite vägledning? Här är några frågor som jag funderar över:
Temperaturreglering: Vilken typ av smarta termostater använder ni för att optimera temperaturerna i olika rum? Har ni märkt en märkbar skillnad i energieffektivitet?
Luftkvalitet: Finns det några smarta enheter som är bra för detta? Och ni använder för att övervaka och förbättra luftkvaliteten i era hem?
Energiförbrukning: Hur har automatisering hjälpt er att minska energiförbrukningen i ert klimatsystem? Vilka specifika åtgärder har ni vidtagit?
Integration mellan dessa enheter: Hur har ni integrerat enheterna så att de kommunicerar med varandra? Kör ni ett och samma system eller olika varumärken? Kan man ha flera olika kommunikationssätt(t. ex. z-wave och zigbee)?
Optimering efter årstid: Har ni färdiga "program" i ert klimatsystem efter olika årstider? Finns det specifika inställningar eller scenarier som ni rekommenderar för sommar, vinter osv?
Är ny i den här djungeln så tacksam för alla svar! 😃